Trabant je bio popularni automobil koji je proizvodila istočnonjemačka tvrtka VEB Sachsenring Automobilwerke Zwickau. Ovaj automobil je postao ikona istočnonjemačke automobilske industrije i simbol vremena Hladnog rata. Povijest seže u 1950-ih godina, kada je počela proizvodnja prvog modela poznatog kao Trabant P50. Početni modeli su imali karoseriju od dur-aluminija i motore s dvotaktnim principom rada. Međutim, 1963. godine je predstavljen model Trabant 601, koji je postao najpoznatiji i najprodavaniji model Trabanta.
Trabant 601 je bio automobil s dvocilindričnim dvotaktnim motorom. Imao je vrlo karakterističan izgled, s kutnom karoserijom od tvrde plastike poznate kao "duroplast". Karakteristična je bila i boja, obično svijetlosiva ili plava. Unatoč jednostavnim specifikacijama i ograničenim performansama, Trabant je postao vrlo popularan zbog svoje pristupačne cijene i relativne dostupnosti. Pošto je bio plastičan nisi se morao bojati hrđe (osim poda) ali si se orao plašiti svinja koje su ga obožavale.
Jedan od razloga za popularnost Trabanta bio je i njegov položaj u društvu. S obzirom na ograničene količine automobila u bivšoj Istočnoj Njemačkoj, vlasništvo Trabanta je bio simbol statusa i mobilnosti. Međutim, zbog ograničenog izbora i tehnoloških ograničenja, Trabant nije bio konkurentan u odnosu na zapadne automobile što se tiče kvalitete, performansi i sigurnosti.
Trabant je ostao u proizvodnji sve do pada Berlinskog zida 1989. godine i ujedinjenja Njemačke. Ujedinjenje je dovelo do teških ekonomskih promjena, uključujući i propast mnogih istočnonjemačkih tvrtki, uključujući i Sachsenring Automobilwerke Zwickau. Trabant je prestao s proizvodnjom 1991. godine.
Prvi modeli su imali 500 ccm dvotaktni motor koji je proizvodio 18 konjskih snaga. Kasniji modeli su dobili poboljšanja, uključujući povećanje zapremine motora na 600 ccm i 26 konjskih snaga. Automobil je imao pogon na prednje kotače i četverostupanjski ručni mjenjač. U mom kraju poznat kao "širhaklin" Brzina mu nije bila jača strana, s najvećom postignutom brzinom od oko 100 km/h. Trošio je mješavinu ulja i benzina, i ako si se malo zeznuo kod pravljenja smjese bilo je zaprašivanje komaraca ;)
Unutrašnjost mu je bila jednostavna i minimalistička. Bio je opremljen osnovnim instrumentima, tvrdom plastikom i skromnim sjedalima. Prostor za putnike i prtljažnik bio je ograničen.
Razlozi za prestanak proizvodnje Trabanta su mnogi. Prije svega, njegova tehnologija je bila zastarjela i nije mogla ispuniti sigurnosne i ekološke standarde koji su postali sve važniji. Materijal duroplast, iako inovativan u to vrijeme, pokazao se kao manje pouzdan od tradicionalnih metala. Također, promjene u tržištu i konkurencija zapadnih automobila ujedinjenom njemačkom tržištu učinile su Trabant manje atraktivnim izborom za potrošače.
Unatoč svim tim faktorima, Trabant je ostao ikona i simbol vremena Hladnog rata. Mnogi se još uvijek sjećaju ovog automobila s nostalgičnom privrženošću, a primjerci Trabanta mogu se vidjeti na raznim sajmovima oldtimera i u muzejima diljem Europe.
Trabant je bio automobil koji je ostavio dubok trag u povijesti automobilske industrije, posebno u Istočnoj Njemačkoj. Iako više nije u proizvodnji, ostaje kao simbol jednog vremena i kulture te podsjetnik na razlike i promjene koje su se dogodile tijekom Hladnog rata i ujedinjenja Njemačke.
Hvala ti na posjetu, ako ti se svidio post potroši malo vremena i napiši mi što misliš o mom radu, ako imaš neku primjedbu ili možda svoj vlastiti trabant javi mi se.:)
Nema komentara:
Objavi komentar